wat eet je best voor een yoga- of pilates les?

Heb je soms last van je maag tijdens de les?

Soms krijg ik de opmerking van mensen dat ze tijdens de les last hebben van hun maag of zure oprispingen. Waarschijnlijk heb je dan te laat of teveel gegeten voor de les.
Over het algemeen raden we aan toch minimum 2 uur voor een les te eten en best je maag maar halfvol te eten. Vooral als je een warme maaltijd wilt nemen. Met een volle maag krijg je gegarandeerd problemen, en zeker als het thema ‘torsies’ zijn! šŸ˜‰
Ideaal is niet voor de les, maar na de les te eten.

Wat eet ik dan best voor de les?

Ideaal is een stuk fruit of een fruit- of groentensmoothie.

Wat drink ik best voor de les?

Het beste wat je kunt drinken is water, kruidenthee of fruitsap.
Vermijd frisdranken zoals coca cola, limonade of energydrinks, daar krijg je een droge mond van en verzuur je je lichaam.
Na de les drink je best eerst een paar glazen water om de vrijgekomen gifstoffen af te voeren. Detox!

Tip : Energizing smoothie!

Ingrediƫnten voor 2 personen :

  • 2 Ā rijpe bananen
  • 300 gr verse aardbeien
  • 300 ml kokosmelk
  • 1.5 el honing
  • handvol ijsblokken
  • afwerken met een paar blaadjes verse munt

To ensure good health : eat lightly, breathe deeply, live moderately, cultivate cheerfulness, and maintain an interest in life

William London